torek, 23. november 2010

Ikariam

Na kratko bom predstavil igrico, ki mi krajša čas ob vsakodnevnem delu z računalnikom. Čeprav sama igra niti ni tako enostavna naj bo vseeno igrica, ker pač ni nič za nameščat in ni hude grafike.

Komu je tole namenjeno? Vsem, ki jim Facebook ni dovolj.
  • »Na fejsu premal dogaja!«
  • »Igram FarmVille in se res počutim kot seljak.«

Torej, če iščeš neko dopolnilo, ki malo bolj dogaja kot sam Facebook, strateg v tebi pa še ni rekel zadnje, potem beri dalje.

Ikariam je večigralska realnočasovna strateška spletna igrica, ki jo igramo kar iz našega brskalnika. Igrica je brezplačna, dogaja pa se na otočjih klasične Grčije, kjer igralec vodi in širi svoj imperij. Vzporednice bi lahko vlekli s Civilization ali pa s kakšno igrico na T (raje ne bom napisal). V nekaterih pogledih bi lahko rekli, da je podobna tudi igri Caesar III. Igrica obstaja od februarja 2008, razvija pa jo nemški Gameforge.

Potrebna je samo registracija in že imamo nadzor nad malim mestom. Prebivalci so lahko delavci v rudnikih in žagah, znanstveniki, vojaki ali pa nič od tega. V temu primeru nam plačujejo davke in tako polnijo naš proračun. Igralni svet je razdeljen na otoke – na vsakem je lahko 16 mest. Vsak otok ima svojo žago(les) in rudnik za luksuzne dobrine(marmor, vino, kristal, žveplo). Teh pet surovin potrebujemo za napredek v igri. V praksi igra nima konca saj jo stalno nadgrajujejo. Gradnja, surovine, raziskovanje, širjenje imperija, vojskovanje, trgovanje, diplomacija in zavezništvo so ključne besede. Vsak igralec pa se sam odloči v katero smer se bo razvijal. Nasprotnik ti ne more ničesar porušiti, lahko ti samo izropa surovine.

Napovednik.

Sam sem začel igrati 8.6.2009. Moj slog igre je miroljuben kolikor se le da, to je razvidno tudi iz imen mojih mest. Seveda je idealno, če imaš na začetku koga, ki ti malo objasni stvari in te tudi varuje. Filozofije igre od samega začetka nisem bistveno spreminjal: vsak dan porabi praktično vse surovine. Tak način igre te na začetku naredi nezanimivega za ropanje hkrati pa lepo rasteš. Seveda to ne gre vedno saj je ob večjih nadgradnjah nujno večdnevno kopičenje surovin. Tako, da v vsakem primeru potrebuješ vojsko, ki te varuje, saj je zanašanje na sočlane alianse jalovo. Nikoli pa nisem bil zagovornik velike vojske saj te le-ta zelo ovira pri razvoju. Veliko pa je odvisno tudi od same lokacije kamor te igrica postavi. Skrbel sem, da so bila vedno vsa mesta enako razvita.

Vedno sem se navduševal za širjenje svojega imperija v širino – več mest. Ampak nikoli na račun korupcije. Takšen način je zahteval malo bolj organiziran pristop do igranja (več o tem v nadaljevanju) in pa sledenje tujim forumom. Seveda popolne strategije ni. Vedno si omejen s samo igro, novimi spremembami, otoki, soigralci in seveda s časom. Prioriteta so mi seveda bila mesta na marmorju a sem hotel biti neodvisen tudi pri ostalih surovinah.

Predpogoj za hiter razvoj pa so seveda tudi dobro nadgrajeni rudniki in žage. Enako kot zgradbe tudi rudniki in žage potrebujejo več surovin in časa za vsako naslednjo stopnjo. Pri tem še posebej pride do izraza sodelovanje s soigralci saj nadgradnje hitro postanejo zelo drage. V sami igri pa ni mehanizma, ki bi slabim donatorjem onemogočal polno koriščenje rudnikov in žag na otokih. Svoj imperij sem poskusil enakovredno razvijati v vse smeri ampak vedno so seveda potrebni kompromisi.

Poslovni model pa seveda omogoča, da za pravi denar kupimo ti. Ambrozijo. Na takšen način se financira razvoj in strežniki. Z Ambrozijo lahko pretvarjamo surovine, premikamo mesta, povečamo proizvodnjo…

V Sloveniji imamo dva strežnika (Alpha in Beta) in kakšnih 5000 igralcev. V zimskih mesecih je seveda aktivnih več.

Gledal sem tudi na medsebojno oddaljenost mojih mest, saj počasen transport zelo vpliva na igro. Upoštevati pa je treba tudi darovanje, ki je na otoku z več lastnimi mesti, precej bolj profitno.

V vseh mestih ima zgrajene Arhitekte, Tesarje in Vinske preše – vse čim prej na stopnjo 32. Poleg tega pa še dve skladišči in Depot. V igri so tudi Templji ampak jih ne koristim.

Seveda pa se tudi borimo – branimo proti zelo dobrim nasprotnikom. Ampak vzame veliko časa.

Podrobno poročilo bitke po rundah: *KLIK*

Tako kot pri vsaki stvari pa sem tudi tukaj dodal nekaj svojega. Za lažje vodenje/odločanje si v Excelu vodim različne izračune in statistike. Vsak parameter je tudi možno enostavno spremeniti in tako pogledati malo naprej. Tako imam na pregleden način na voljo vse kar me zanima. Seveda si sproti dodajam funkcionalnosti, ki me zanimajo, ob tem pa se še malo učim Excel.

Glavne funkcionalnosti:
  • Računanje pridobivanja surovin (korupcija, stopnje, pospeševalci)
  • Računanje časa za pridobitev določene količine surovin
  • Kombinacija zahtevanih in pridobljenih surovin
  • Računanje količine surovin, ki jih je možno kupiti z dnevnim prihodkom
  • Računanje časa do nadgradnje vseh/preostanka rezidenc
  • Računanje ne/zavarovanih surovin v mestu glede na stopnje skladišč
  • Računanje lastnih stopenj in kapacitet skladišč
  • Računanje preostanka potrebnih skladišč glede na zahtevano kapaciteto
  • Računanje skupnih stopenj zgradb
  • Računanje točk generalov glede na vstavljene enote
  • Računanje cene vzdrževanja glede na vstavljene enote
  • Računanje prihodka glede na vojsko, delavce, znanstvenike in raziskave
  • Računanje prihodka glede na stopnjo mestne hiše
  • Računanje porabe vina
  • Računanje časa za raziskave glede na znanstvenike in raziskave
  • Računanje preostanka časa do končanja raziskave
  • Računanje raziskovalnih točk glede na znanstvenike in raziskave
  • Računanje časa in potrebne količine surovin za eksperimente
  • Računanje faktorjev za posamezna bojna polja







Za vse bolj vojaško usmerjene pa je Todor naredil zelo uporaben programček v Javi. Več informacij dobite na beezgetz.com.
  • 10 mest (5 marmor, 3 vino, kristal in žveplo)
  • 295.451 pridobljenih surovin na dan
    • 127.920 les
    • 94.331 marmor
    • 44.496 vino
    • 13.872 žveplo
    • 14.832 kristal
  • 11.470 delavcev
  • 1.850 znanstvenikov naredi 2.220 točk/h (53.280 na dan)
  • 16.920 zlata na uro
  • 1.936.410 skupnih točk (1.503.644 mojster gradnje)
  • 3.318 stopenj zgradb
  • 280 stopenj raziskovanja
  • 12.178 generalov

Veliko koristnih informacij za začetnike in izkušene se dobi tudi na WikiIkariam. Bi poskusil? Začni tukaj: http://si.ikariam.com/. Obstaja tudi možnost, da vas igra postavi blizu mene ampak to bom omejil samo na znance.